Mivel most ez a fő tevékenységem, talán eljött az ideje, hogy egy kicsit jobban bemutassam a sulit, ahová járok.  Eredetileg a Miami-Dade Collage Kendall Campus-ának Nyelvi részlegénél tanulok, a gyakorlatban azonban ez a NOVA Southeastern University-t jelenti, ami egy kicsit messzebb van a lakhelyemtől. Szerencsére azonban majdnem ugyanannyi a közlekedés, mintha a Miami-Dade-re járnék.

Maga az épület egy kereskedelmi központban kapott helyet, így legalább a kocsival érkezők nem panaszkodhatnak a parkolóhely hiányára. Gyönyörű új épület kívül belül, inkább egy irodaházra emlékeztet:

IMG_2800.JPG

IMG_2802-001.JPG

IMG_2767.JPG

Az osztálytermek minden szükségessel felszereltek, szőnyegpadlósak, tiszták és természetesen légkondícionáltak. Ezt mondjuk egyre kevésbé tolerálom, mert ha odakint 18 fok van, akkor is gőzerővel megy a légkondi a teremben, a buszon, otthon…. Azt hiszem ezt nem sikerült megszoknom.  

IMG_2768.JPG

IMG_2770.JPG

A második szinten (itt a földszint az 1. emelet) található a „student lounge”. Itt a kávés és snack-es automatától felszerelt konyháig, hűtőszekrényig mindent megtalálható, plusz ha épp nincs órád tévét nézhetsz, vagy könyvet olvashatsz a polcról, esetleg ping-pongozhatsz is. Élnek is a lehetőséggel. Az épületen belül egyébként már megtalálható az eddig általam  hiányolt szelektív hulladékgyűjtési lehetőség is. 

A mellékhelyiségek teljesen automatizáltak, wc-ajtón kívül semmit sem kell megérintened (itt is fotocellás a klotyó, de már nem ráz át :) ) És természetesen megtalálható bennük az óvszerautomatától kezdve a betétekig és tamponokig mindeféle izé, ami csak egy egyetemistának kellhet.

Apropó ha már a wc-nél tartunk, egy újabb tapasztalat, bár ez most nem személyes: a kurzus folyamán kétszer kell 15 perces prezentációt tartani, az első szabadonválasztott téma. Az eredetileg japán származású csoporttársam a japán fürdőszobák és fürdőzési szokásokat mutatta be. Óriási sikerrel és röhögések közepette persze. Megpróbálom továbbadni, hogy milyen is a japán wc. :)

 Kép3.jpg

Kép1.jpg

Kép2.jpg

Na szóval… Az első képen látható kütyü egy zajkeltő berendezés. Amikor a hölgyek bemennek a kishelyiségbe, ami USA szokásoktól eltérően különálló a fürdőszobától, bekapcsolják ezt a kis bigyót, hogy a benti hangok kiszűrődése ne hozza zavarba az épp ott alkotó személyt.

A második képen egy bidé látható, ami az otthon szokásoshoz képest egy kicsit több elektronikával van ellátva (kezelőszerv a 3. képen). Nos ez a bidé olyant tud, hogy előmelegített az ülőkéje. Plusz a kezelővel lehet szabályozni a víz hőfokát és a vízsugár erősségét… És hogy ne kelljen semmi kellemetlen dolgot művelni a tetejével, automatikusan lezáródik az aktus végeztével… Tudnak valamit! :) És hogy a bemutató még plasztikusabb legyen, a hiányzó szókincset activity-vel pótolta az előadó. Mit mondjak: nálam eddig ez viszi a pálmát prezentáció tekintetében. 

Suli után egyik nap be kellett mennem a metróhoz, mert lejárt a metrocardom érvényessége, majd úgy döntöttem, hogy ha már idáig eljöttem, tulajdonképpen bemehetek egy picit a belvárosi részre is. Amikor első időkben erre jártam, akkor többször is gondoltam arra, hogy a Baysidefront Park és a Market között van egy egészen picike rész, ahol megmaradt a homokos part, alig egy teleknyi. Erre a területre fotelszerű, ide-oda huzogatható székeket raktak. Már akkor megvolt bennem, hogy jó lenne suli után kijönni ide, kicsit bámészkodni, nézni ki a fejemből, csak úgy. Itt volt az ideje… 

Jó volt…  Nagyon… Ott ültem vagy egy órát, még talán többet is. Nem csináltam semmit, csak szívtam be a levegőt, néztem a sirályokat, a vitorlásokat… Hallgattam a szél sustorgását…. A messziről szűrődő zajokat… Kisvártatva összeszedtem magam, mert az éhség kezdett a Market felé üldözni. Megkóstoltam a kínai kaját. Ehető volt bár kicsit furcsa ízekkel. Körbesétáltam a Market épületében, nézelődtem van-e valami újdonság, mióta nem jártam itt, majd belehallgattam a legújabb Santana stílusú szólóba… Egész tehetséges volt a fickó… De újra a padoknál kötöttem ki és csak ültem és ültem… Szeretném, ha bárhol, bármikor vissza tudnám idézni ezeket a pillanatokat… az illatokat, a hangokat…. Jó gondolat volt megtenni…. Talán még visszajövök…. Talán….

IMG_2796.JPG

Egy-két fotó és irányba vettem a kedvenc metromoveremet. Nagy készülődés van a téren egyébként, a hétvégén lesz a maraton és félmaratoni futóverseny. Rengeteg a sátor.

Amikor a suliból egyenesen hazamegyek, akkor mostanában ki szoktam hagyni az első buszt, inkább lesétálok helyette a SW 137 Ave-ig.  Mivel egy óra 15 percem van (menetrendszerinti idő! :)) a buszomig, ami hazáig visz, sima kényelmes sétával leküzdöm a távot. Rendszerint még így is várnom kell vagy 10 percet a buszra (minimum). Ezt a múlt hét csütörtökön szakadó esőben tettem meg, nem kis meglepetésére a csoporttársaimnak (mondjuk ők már attól rosszul vannak, hogy én gyalogolok). De most őszintén: nem mindegy, hogy ott állok a buszmegállóban egy szál esernyővel a kezemben, vagy gyalogolva ázok el? :) Hideg nincs, és még jobb is menni, mint egyhelyben ácsorogni.  Szóval a napi egy óra séta biztosított koradélutánonként. :) 

Egyébként megfigyeltem: az egyetemek környékén a parkolóhelyek legalább(!) akkora helyet foglalnak el, mint maga a tanintézmények parkostól, mindenestől és így is állandó a helyprobléma. Itt mindenki kocsival jár. Hogy mennyire azt az alábbi fotó is példázza, amit a házunknál készítettem:

IMG_2759.JPG

A kép a lakásunk irányából a kapu irányába készült. Amint azt lehet látni egyszerűen nem építettek járdát egy kb 15 méteres szakaszon. A parkoló kocsikból kiszállva van járda, de a két épület közötti részen ott nincs. Fel sem merült a lakópark tervezőjében, hogy valaki gyalogosan közelíti meg a személyi bejáró részt a lakásoktól. :)  Ezen néha mosolygok, néha bosszankodom, főleg ha teli szatyrokkal próbálok manőverezni a keskeny kis betoncsíkon, amikor már ott parkolnak a kocsik. No hát itt se tökéletes minden! :) 

A végére még egy kép… Irtam korábban, hogy itt mennyire adnak a tisztaságra és hogy mennyire tájékoztatják a vétkezőt mi jár a szabályszegésért, itt egy újabb tábla: Szemetelésért minimu (!) 250 dollár a büntetés. És ez nem az erdőszéli szemetelésre vonatkozik, hanem  egy sima vásárló centrumban. Ezt nálunk is bevezethetnék!

IMG_2801.JPG

Egyébként azóta már láttam a kereszteződésben való bent ragadásért 500 dolláros bírságot is. Nem semmi… Viszont cserébe be is tartják. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-miami.blog.hu/api/trackback/id/tr405044215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása